logotype

DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA

6:00-8:00

  • Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.
  • Zabawy i zajęcia wynikające z własnej aktywności, zajęcia o charakterze wyrównawczo – kompensacyjnym: indywidualne i w małych zespołach.
  • Gry stolikowe przy niewielkim udziale nauczyciela.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Udział dzieci w samodzielnym przygotowaniu pomocy dydaktycznych do zabaw i zajęć.
  • praca z dzieckiem uzdolnionym (pozostałe dzieci zabawy dowolne).
  • Utrwalenie wierszy, piosenek oraz nabytych sprawności i umiejętności.

8:00-8:30

  • Porządkowanie sali przez dzieci.
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia oddechowe .
  • Czynności porządkowo – gospodarcze, czynności samoobsługowe – zabiegi higieniczne.
  • Pełnienie dyżurów przez dzieci.

8:30-9:00

Śniadanie – utrwalanie nawyków zdrowego i kulturalnego spożywania posiłków, czynności higieniczne – mycie zębów.

9:00-9:30

  • Zabawy swobodne dzieci.
  • Porządkowanie sali.

9:30-10:30

Zajęcia dydaktyczne z całą grupą – wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez aktywne formy; doświadczanie, badanie, obserwowanie, zajęcia ruchowe, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, muzyczne, badawcze i zabawy tropiące.

10:30-11:45

Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry, zabawy zajęcia ruchowe gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe) przyrodnicze, prowadzenie obserwacji, prac ogrodniczych, wycieczki.

  • Zabawy swobodne.
  • Zabawy grupowe.

Wymiennie zajęcia dodatkowe

11:45-12.00

Czynności organizacyjno – higieniczne przed obiadem.

12.00-12:45

Obiad – kulturalne spożywanie posiłku.

12:45-14:00 Dzieci młodsze (2–3 latki)

  • Odpoczynek poobiedni, relaksacja,
  • bajkoterapia

12:45-14:00 Dzieci starsze (4-6 latki)

  • Zabawy relaksacyjne z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu,
  • bajkoterapia,
  • zabawy ruchowe,
  • zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela,
  • zabawy badawcze,
  • manipulacyjne,
  • konstrukcyjne,
  • dydaktyczne,
  • indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci,
  • swobodna zabawa dzieci,
  • zajęcia twórcze – praca zespołowa i indywidualna,
  • pobyt na świeżym powietrzu,
  • kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo – dydaktycznych.

14:00-14:30

  • Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
  • Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
  • Podwieczorek.

14:30-17:00

  • Swobodna aktywność dzieci wg. ich pomysłów i zainteresowań,
  • zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela,
  • zabawy badawcze, manipulacyjne, konstrukcyjne, muzyczne, dydaktyczne, ruchowe, inne,
  • indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci,
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości,
  • dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu,
  • czynności porządkowe,
  • praca indywidualna – kompensacyjno – korekcyjna.

Zajęcia dodatkowe odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć dodatkowych.

Strefa rodzica