DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA
6:00-8:00
- Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.
- Zabawy i zajęcia wynikające z własnej aktywności, zajęcia o charakterze wyrównawczo ? kompensacyjnym: indywidualne i w małych zespołach.
- Gry stolikowe przy niewielkim udziale nauczyciela.
- Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
- Udział dzieci w samodzielnym przygotowaniu pomocy dydaktycznych do zabaw i zajęć.
- praca z dzieckiem uzdolnionym (pozostałe dzieci zabawy dowolne).
- Utrwalenie wierszy, piosenek oraz nabytych sprawności i umiejętności.
8:00-8:30
- Porządkowanie sali przez dzieci.
- Ćwiczenia i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia oddechowe .
- Czynności porządkowo ? gospodarcze, czynności samoobsługowe ? zabiegi higieniczne.
- Pełnienie dyżurów przez dzieci.
8:30-9:00
Śniadanie ? utrwalanie nawyków zdrowego i kulturalnego spożywania posiłków, czynności higieniczne ? mycie zębów.
9:00-9:30
- Zabawy swobodne dzieci.
- Porządkowanie sali.
9:30-10:30
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą ? wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez aktywne formy; doświadczanie, badanie, obserwowanie, zajęcia ruchowe, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, muzyczne, badawcze i zabawy tropiące.
10:30-11:45
Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry, zabawy zajęcia ruchowe gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe) przyrodnicze, prowadzenie obserwacji, prac ogrodniczych, wycieczki.
- Zabawy swobodne.
- Zabawy grupowe.
Wymiennie zajęcia dodatkowe
11:45-12.00
Czynności organizacyjno ? higieniczne przed obiadem.
12.00-12:45
Obiad ? kulturalne spożywanie posiłku.
12:45-14:00 Dzieci młodsze (2?3 latki)
- Odpoczynek poobiedni, relaksacja,
- bajkoterapia
12:45-14:00 Dzieci starsze (4-6 latki)
- Zabawy relaksacyjne z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu,
- bajkoterapia,
- zabawy ruchowe,
- zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela,
- zabawy badawcze,
- manipulacyjne,
- konstrukcyjne,
- dydaktyczne,
- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci,
- swobodna zabawa dzieci,
- zajęcia twórcze ? praca zespołowa i indywidualna,
- pobyt na świeżym powietrzu,
- kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo ? dydaktycznych.
14:00-14:30
- Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
- Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
- Podwieczorek.
14:30-17:00
- Swobodna aktywność dzieci wg. ich pomysłów i zainteresowań,
- zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela,
- zabawy badawcze, manipulacyjne, konstrukcyjne, muzyczne, dydaktyczne, ruchowe, inne,
- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci,
- ćwiczenia utrwalające wiadomości,
- dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu,
- czynności porządkowe,
- praca indywidualna ? kompensacyjno ? korekcyjna.
Zajęcia dodatkowe odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć dodatkowych.