logotype

"Liczby pisane wierszem"- czerwiec 2020 r.

Zakończyliśmy internetowy konkurs literacki pt.: Liczby pisane wierszem". Zadaniem dzieci było ułożenie i napisanie wierszyka o liczbie bądź liczbach. Prezentujemy w galerii nadesłane wspaniałe prace. Otrzymaliśmy łącznie od naszych przedszkolaków 9 pięknych wierszy. Wszystkie nas zachwyciły i otrzymały nagrodę. Dyplomy dla naszych uczestników zostały wysłane przez internet. Dziękujemy pięknie wszystkim za udział w konkursie i trud włożony w przygotowanie prac. Zapraszamy oglądających do poczytania tych niepowtarzalnych wierszy:)

  

Dzieci programują, zadanie 4 - Krasnoludki

Podczas kolejnego zadania wykonaliśmy dwa ćwiczenia. Pierwsze miało nam ukazać czym jest regularność. Dowiedzieliśmy się tego poprzez zabawy ruchowe wdrażające do wykonania powtórzeń. Drugie ćwiczenie pt. "Dzień-noc" miało na celu sprzyjanie w dostrzeganiu regularności, ćwiczenie spostrzegawczości oraz wdrażanie do rozumienia pojęcia pętli. Układaliśmy na okręgu pierścień klocków w dwóch kolorach na przemian (żółty- dzień, niebieski-noc). Powtarzaliśmy regularność, układając rytm. Kolejnym etapem było ułożenie programu do wykonanego wzoru obrazującego cykliczność dnia i nocy z wykorzystaniem pętli.

 

Zajęcia edukacyjne w aptece i na poczcie - Troskliwe Misie 28.02.2020

Realizując nasze zadania edukacyjne odwiedziliśmy pobliską aptekę i urząd pocztowy. Przybliżyliśmy sobie specyfikę pracy osób w tych miejscach oraz zasady wysyłania korespondencji. Poznaliśmy w praktyce jak zachować się w aptece i na poczcie. Wiemy już jak zaadresować i wysłać kartkę lub list.

 

Dzieci programują, zadanie 4 - Troskliwe Misie

Wykonując zadania z tematu czwartego mieliśmy do wykonania dwa ćwiczenia. Pierwsze miało nam ukazać czym jest regularność. Dowiedzieliśmy się tego poprzez zabawy ruchowe (rymowane wierszyki z pokazywaniem) wdrażające do wykonania powtórzeń. Drugie ćwiczenie pt. "Dzień-noc" miało na celu sprzyjanie w dostrzeganiu regularności, ćwiczenie spostrzegawczości oraz wdrażanie do rozumienia pojęcia pętli. Naszym zadaniem było ułożenie na okręgu pierścienia klocków w dwóch kolorach na przemian (żółty- dzień, niebieski-noc). Powtarzaliśmy regularność, układając rytm. Kolejnym etapem było ułożenie programu do wykonanego wzoru obrazującego cykliczność dnia i nocy z wykorzystaniem pętli.

 

Zabawy z eksperymentowaniem - Krasnoludki 19.02.2020

Bawiliśmy się ostatnio w młodych naukowców. Sprawdzaliśmy jak zachowują się różne rzeczy podczas naszych doświadczeń. Wykonaliśmy eksperymenty pt.: "wybuchający wulkan", "kolorowa tęcza" oraz "wędrująca woda". Wszystkie dały nam ogromne podekscytowanie i radość z poznawania i odkrywania. Zabawa z cukierkami skittles polegała na ułożeniu na talerzu kolorowego okręgu. Delikatnie wlaliśmy wodę na środek talerza sprawdzając, czy znajduje się ona pod każdym cukierkiem. Po krótkiej chwili spod cukierków popłynęły kolorowe strużki, tworząc wyjątkowy obrazek, tęczę barw! Byliśmy zachwyceni efektem! Do wykonania wybuchającego wulkanu potrzebowaliśmy dużą miskę, kubeczek, sodę oczyszczoną i ocet. Podczas naszych działań powstała nam piana - bąble napełnione dwutlenkiem węgla, który powstał z reakcji octu (kwasu) z sodą oczyszczoną (zasada). Eksperyment z wędrującą wodą był niezwykle ciekawy i wymagał nieco naszej cierpliwości. Do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewaliśmy wodę, a następnie dodaliśmy barwnik. Do przygotowanych szklanek wkładaliśmy złożone w paski papierowe ręczniki.Pierwsze reakcje czyli barwienie się i zwilżenie papierowych ręczników zauważyliśmy dosyć szybko. Sprawdzaliśmy za pomocą centymetra ile wody się przemieściło. Potem dolewaliśmy ponownie wodę obserwując, czy znowu się przeniesie wyrównując poziom wody w szklankach. Mieliśmy sporą satysfakcje oglądając końcowe widowisko:)

 

 

Dzieci programują, zad.4 - W noworocznej pętli- Smerfy

Podczas realizacji projektu ćwiczyliśmy dostrzeganie regularności, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała oraz w stosunkach przestrzennych. Naszym zadaniem było tworzenie muzyki wykorzystując kolorowe figury. Świetna zabawa wykorzystująca sekwencję rytmów. Kolejnym ćwiczeniem było wykorzystanie siatki geometrycznej i małych siatek papierowych. Zadaniem w tym ćwiczeniu było ułożenie podanego wzoru z klocków z użyciem pętli.

 

Dzieci-programuja-zad.5-Zimowe-zabawy-Smerfy

Naszym zadaniem podczas zajęć było wyodrębnienie elementów, z których wykonany był obrazek (wzór) bez jego rozkładania. Następnie wybranie odpowiednich klocków z darów i ułożenie ich pod kartką. Ćwiczyliśmy dzięki temu doskonalenie analizy i syntezy oraz rozwijanie percepcji wzrokowej. Kolejnym zadaniem było wyodrębnienie z darów brakujących elementów oraz takich, których było za dużo.

 

Bal karnawałowy 24.02.2020r

Szalona zabawa, wesoła atmosfera, tańce i konkursy...tak wyglądał nasz bal karnawałowy. Kolorowo i wesoło, wszyscy bawiliśmy się wyjątkowo. Takie miłe wydarzenia jeszcze bardziej zbliżają nas do siebie. Sprawiają, że czujemy się dobrze razem, jak jedna wielka rodzina.

 

Walentynki 14.02.2020

Miło i radośnie obchodziliśmy święto dnia zakochanych. Okazywaliśmy sobie poprzez miłe gesty wzajemną sympatię i przyjaźń. Chętnie braliśmy udział we wspólnych zabawach i tańcach. Rozdaliśmy także z naszego walentynkowego pudełka kartki walentynkowe jakie wykonaliśmy dla swoich wyjątkowych sympatii. Dobra zabawa i niezwykły klimat tego dnia sprawiły, że ten dzień był dla każdego bardzo szczególny.

 

Wycieczka do szpitala Św. Ludwika-udział w projekcie edukacyjnym 07.02.2020

 Fundacja Zdrowie Dziecka działająca na rzecz Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. św. Ludwika w Krakowie, zaprosiła nas ostatnio do udziału w projekcie „Zdrowie według Doktora Ludwiczka”. Projekt obejmował wizytę edukacyjną w sali konferencyjnej szpitala oraz wykonanie profilaktycznych badań w kierunku płaskostopia, pomiary wagi i wzrostu. W trakcie spotkania otrzymaliśmy informacje na temat zdrowego stylu życia, zostaliśmy zapoznani z badaniami wykonywanymi przy wykorzystaniu analizatora składu ciała, podoskopu oraz gastrolyzera – w formie pokazowej. Po zajęciach każdy z nas otrzymał informację zwrotną dotyczącą wyników badań oraz dyplom potwierdzający udział w projekcie.

 

 

 

Strefa rodzica