logotype

Oferta

Ambicją przedszkola jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju indywidualnego Dziecka oraz kształtowanie Jego zdolności i talentów.

ZAJĘCIA PODSTAWOWE W RAMACH REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ.

W ramach czesnego przedszkole oferuje usługę edukacyjną:

  • zajęcia dydaktyczno – wychowawczo - opiekuńcze prowadzone przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, a w nich między innymi sytuacje edukacyjne wyrabiające gotowość dzieci do nauki czytania i pisania, podjęcia nauki w szkole, ,
  • zajęcia ogólnorozwojowe,
  • zajęcia wspomagająco - korygujące rozwój dziecka,
  • zajęcia doskonalące rozwój mowy i myślenia,
  • zajęcia matematyczne,
  • zajęcia gimnastyczne,
  • zajęcia umuzykalniające,
  • zajęcia plastyczne.

Wszystkie zajęcia 5 razy w tygodniu

Zajęcia podstawowe w ramach czesnego:

  • zajęcia logopedyczne,
  • zajęcia z psychologiem,
  • język angielski,
  • rytmika,
  • gimnastyka korekcyjna,
  • tańce,
  • warsztaty plastyczne.

Wszystkie zajęcia raz w tygodniu

PROJEKTY EDUKACYJNE:

  • Dzieci programują:

    Ogólnopolski Projekt – DZIECI PROGRAMUJĄ kierowany jest do wszystkich, którzy zaczynają przygodę z nauką programowania. Zarówno dla dzieci w wieku przedszkolnym, jak i szkolnym. To wydarzenie również dla nauczycieli, którzy chcą, aby ich dzieci rozwijały u siebie kreatywność, aktywne działanie i innowacyjność. Ćwiczenia w nim zawarte mają charakter gier i zabaw bez użycia komputera. Coraz więcej pomysłów na wdrażanie dzieci do nauki programowania dotyczy wykorzystania rozwiązań unplugged, czyli programowania bez użycia komputera. Dzieci mogą programować – co jest dla nich fantastyczną zabawą. Nie siadają bowiem przed ekranem komputera, na którym muszą „wyczarować” złożony program. W trakcie realizacji projektu pokażemy, jak krok po kroku zacząć przygotowanie dzieci do podjęcia nauki programowania w teorii i praktyce. Zaprezentujemy wiele ćwiczeń i gier logicznych z wykorzystaniem najprostszych pomocy dydaktycznych - w tym Darów Froebla - darów z małej czy dużej? Do dyspozycji młodych programistów jest wiele bardzo interesujących propozycji zabaw unplugged, które zaprezentujemy w trakcie trwania projektu w naszej galerii.

  • Sanford Harmony:

Program Sanford Harmony, wspiera rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Pomysłodawcą     programu jest amerykański przedsiębiorca i filantrop T. Denny Sanford, którego misją jest pomoc w tworzeniu lepszego   jutra dla dzieci i młodzieży. Program został stworzony i opracowany na Arizona State University. Jego dystrybucję  na terenie Stanów Zjednoczonych rozpoczęto w 2014 roku. Od tego momentu pracę z programem podjęło ponad milion dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Program realizowany jest w każdej grupie.

  • Program Sanford Harmony:

    • zapewnia prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny dzieci,
    • wspiera proces budowania wspólnoty,
    • pomaga w nawiązywaniu dobrych relacji z rówieśnikami,
    • rozwija umiejętności komunikacyjne,
    • uczy okazywania empatii i szacunku,
    • pomaga rozwiązywać problemy i konflikty,
    • sprawia, że dzieci chętniej chodzą do przedszkola/szkoły.

    Praca z programem polega na regularnych zajęciach, opartych na ciekawych historyjkach, rozmowach i zabawach
    w grupie z nauczycielem oraz w parach z rówieśnikami. W codziennych przygodach dzieciom towarzyszy Zi — sympatyczny ufoludek i główny bohater programu, który chce zaprzyjaźnić się z dziećmi i poznawać wspólnie z nimi Ziemię.

  • Uczymy Dzieci programować:

    Program edukacyjny „Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając je do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści.

    Cele:
    Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji.

    Ucząc programowania rozwijamy logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, kształtujemy umiejętność pracy zespołowej, zostawiamy miejsce na rozwijanie kreatywności.


    Kodowanie i programowanie nie musi być trudne, może dawać wiele radości i satysfakcji przedszkolakom, łączyć się z aktualnie realizowanymi zagadnieniami i różnymi edukacjami.

     

  • Zdrowo i sportowo:

    Zdrowo i Sportowo to akcja skierowana do przedszkoli oraz szkół podstawowych. Jej głównym celem jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10 roku życia. Pokazywać będziemy dzieciom jak fajne jest uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywności ruchowej. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, budowanie relacji z innymi członkami grupy. Służyć temu będą zajęcia sportowe, które przeprowadzane są w naszych grupach przedszkolnych. z całą mocą podkreślany jest fakt, że najlepszą i najskuteczniejszą metodą nauki dziecka, jest pokazanie mu dobrego, a w tym wypadku zdrowego i aktywnego, modelu. Tymi modelami, mają być otaczający
    i wychowujący dzieci dorośli. Zatem akcja zachęca do zmiany zachowań nie tylko dziecka, ale całej rodziny czy placówki edukacyjnej.
    Po co to robić? Powodów jest kilka. Aktywne dzieci, to zdrowsi dorośli. Nie tylko pod względem fizycznym, ale też psychicznym. Jak pokazują badania, dzieci, młodzież, a potem dorośli, którzy na co dzień uprawiają sport czy też mają stały nawyk aktywności ruchowej uczą się lepiej, lepiej radzą sobie ze stresem i wyzwaniami. W większym stopniu akceptują swoje ciało i rozumieją ograniczenia. Wreszcie łatwiej budują relacje społeczne i potrafią się odnaleźć w nowej grupie rówieśniczej.
    Akcja Zdrowo i Sportowo, to również tematy związane z odżywianiem i odpoczynkiem. Padają w ostatnim czasie mity związane z traktowaniem sportu i ruchu, jako remedium na byle jakie odżywianie. Nie w ilości, a w jakości zarówno ruchu, jedzenia jak i snu, tkwi klucz do zdrowia i radości. Projekt prowadzony jest w każdej grupie przez nauczyciela prowadzącego.

  • English is easy:

Prowadząca: lic. Monika Śliwa

Przygotowanie dzieci do posługiwania się jak najlepiej językiem obcym, należy zacząć już od najmłodszych lat. Aby to osiągnąć należy dziecko zaciekawić tym językiem. Dlatego zajęcia z języka angielskiego, będą w dużej mierze prowadzone przez zabawę, co sprawi, że będzie to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę. Dzieci w wieku przedszkolnym stosunkowo szybko przyzwyczajają się do brzmienia obcej mowy i bez większego wysiłku uczą się rozumieć np. nauczyciela mówiącego do nich po angielsku. Dlatego dzieci na zajęciach poznawać będą również dużo piosenek i wierszyków w tym języku. Również przekazywanie dzieciom prostych komunikatów w języku angielskim, sprawi, że szybko zaczną je rozumieć a nawet sami zaczną się nimi posługiwać. W celu rozwijania wyobraźni, dzieci na zajęciach będą mogły słuchać oraz sami tworzyć historyjki w języku angielskim, co również pozwoli im ćwiczyć swoją pamięć. Prowadząc język angielski postaram się rozwijać u podopiecznych ciekawość tym językiem, wzbogacić słownictwo oraz przygotować podstawy do dalszej nauki
w szkole.                          

  • Cała Polska czyta Dzieciom:

    Nasze przedszkole bierze udział w programie promującym aktywne czytanie dzieciom. Zachęcamy rodziców, w miarę ich możliwości czasowych, do aktywnego uczestniczenia w życiu naszego przedszkola. W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” zapraszamy rodziców i dziadków do czytania lub opowiadania bajek w czasie poobiedniego odpoczynku. Dla przedszkolaków wizyta ukochanej osoby jako gościa w grupie jest niezwykłym wydarzeniem
    i powodem do dumy.Długo wspominają takie wydarzenie, gdyż jest dla nich bardzo ważnym przeżyciem.                                                                

  • Specjalni goście przedszkola:

    Program poświęcony ciekawym gościom, których zapraszamy do naszego przedszkola. Interesujący ludzie wykonujący codzienne-niecodzienne zawody. Zaproszeni zostają także rodzice naszych przedszkolaków. W trakcie spotkań dzieci poznają specyfikę i charakter pracy różnych zawodów, zainteresowania  i pasje osób dorosłych.

     

Z kwoty czesnego przedszkole finansuje wszystkie wyżej wymienione zajęcia.

Zwiększona ilość zajęć możliwa, dodatkowo płatna przez Rodziców.

ZAJĘCIA DODATKOWE:

  • język angielski,
  • dogoterapia,
  • robotyka,
  • religia (na życzenie rodziców),
  • inne według potrzeb rodziców.

Zajęcia dodatkowe płatne przez Rodziców

METODY PRACY STOSOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI W NASZYM PRZEDSZKOLU:

  • metoda wspomagania rozwoju umysłowego w zakresie matematyki profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz,
  • pedagogika zabawy KLANZA,
  • metoda Carla Orffa i Rudolfa von Labana,
  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • praca metodą projektów,
  • drama – zabawy w teatr na co dzień,
  • folkoterapia czyli granie na wszystkim,
  • bajkoterapia,
  • aktywne słuchanie muzyki.

FORMY PRACY STOSOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI W NASZYM PRZEDSZKOLU

  • udział w koncertach muzycznych w Filharmonii Krakowskiej,
  • uroczystości w przedszkolu,
  • wycieczki,
  • obchodzenie urodzin jako wyjątkowego wydarzenia,
  • spotkania z ciekawymi zawodami,
  • organizacja konkursów.

DROGI RODZICU!

W Przedszkolu „MARZENIE” dbamy o to, aby dać Ci pewność, że Twoje dziecko jest kochane i szanowane oraz ma zapewnioną najlepszą edukację i opiekę.

Strefa rodzica